Spelregels Boonanza

Het spel Boonanza is één van de leukste kaartspelletje van dit moment. Het is een actieve game waarbij de spelers geconcentreerd en alert moeten blijven. Je moet als speler bonensoorten gaan planten en proberen de overtollige bonen van de hand te doen voor de beste prijs. Oogsten, zaaien en cashen. Boonanza is geschikt voor spelers vanaf 10 jaar oud. Je kan Boonanza spelen met drie tot maximaal vijf spelers en een spelletje duurt ongeveer 45 minuten.

Kaartspel van het Jaar in 1997

Het kaartspel Boonanza bestaat al een hele lange tijd en ontving in 1997 de prijs voor het ‘Beste kaartspel van het Jaar’. Het leuke aan het spel is dat iedereen voortdurend bezig blijft, zelfs wanneer iemand niet aan de beurt is. Je moet de gehele tijd ke2uzes blijven maken, sommige zijn makkelijk en de andere weer moeilijk. Daarnaast is het een luchtig spel vol met grappige woordspelingen en komische afbeeldingen.

Bonen verbouwen en verkopen

Alle spelers moeten in Boonanza bonen gaan verbouwen op hun eigen akkers. Het doel is om de beste bonen in handen te krijgen, maar ook om uiteindelijk het meeste aan de oogst te verdienen. Iedere deelnemer ontvangt aan het begin vijf bonenkaarten. Je moet deze in je hand vasthouden op de juiste volgorde. Alle spelers krijgen ook twee bonenvelden tot hun beschikking. Je mag op de twee velden ook twee verschillende soorten bonen gaan verbouwen.

Zodra je aan de beurt bent moet je de eerste kaart uitkiezen om te gaan verbouwen, je mag ook gelijk een tweede speelkaart gebruiken voor het tweede bonenveld. Vervolgens draai je de twee nieuwe bonenkaarten die je krijgt open, iedereen kan deze zien. Je mag kiezen om de kaarten zelf te houden of om deze te koop aan te bieden. Andere spelers verkopen ook hun kaarten, dus let goed op. Want hoe meer kaarten je hebt liggen op een bonenveld, des te meer deze opleveren. Wees geduldig en koop bonenkaarten op de juiste momenten tegen de beste prijzen. Alle spelers krijgen in het spel ook éénmaal de mogelijkheid om een extra bonenveld aan te schaffen.

Wie wint er?

Als alle bonenkaarten driemaal langs zijn gekomen is het spel ten einde. De speler met de hoogste opbrengt is de winnaar van het spel Boonanza. Het is een geweldig spel voor jong en oud. Wil je meer te weten komen over de spelregels, bekijk dan de handige handleiding!

Bron

Bekijk de categorieën